Köks planer

2011-01-19 12:18:23 Renovering
» Kommentarer(3) «


Jag vet att jag har inte varit den bästa på att updatera de har varit mycke att göra bara, sitter just nu och plannerar de nya köket kommer ev. upp ritning på de snart. Här kommer kort på vårat hm "vackra" nuvarande kök.


De finns ingenting i detta kök jag tycker om eller jo kaklet och faktiskt spisen som har en jätte bra ugn.

Eftersom de är en dörr mellan dom båda arbetsytorna är de extremt opraktiskt och jag använder aldrig den här bänkytan förutom att ställa grejer på. Dessutom är dörrarna bruna vilket jag aldrig skulle välja men samken är som baken. Tur att vi håller på med plannerna för de ny köket

Vi hade tänkt oss Lidingö's luckor från Ikea och en Ek bänkskiva, Vitt eller Ek golv och så har vi prata om att sätta en tapet och glasskiva ovanför diskbänken. Både jag och Erik har fattat tycke  för en rutigt beige/vit tapet men vi får se så långt har vi inte kommit än. Sen är de fråga om kåpan ska man ta den svart eller rostifritt, jag tycker om man väljer en rostfri kyl så blir resten automatiskt rostifritt. Vad tycker ni?  Jag vill ha ett flöde i rummet och inte en massa olika träslag och element.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul! Hjälper gärna till att spåna när jag kommer upp till Harads:) Angående vitvaror så har jag fastnat för vita nu. Vi beställde vita till vårt nya kök. Vi har faktiskt beställt Ikeas vitvaror som var snygga i designen. Ska även kolla med Siv på Norbergs vad Cylindas vita vitvaror kostar i jämförelse med Ikeas. Kylskåpet blev ett integrerat. Hälsa brorsan! Kram!

2011-01-19 @ 16:10:00
Postat av: Siolia

Kommer ju bli jättefint! Fräscht :D

2011-01-19 @ 16:22:35
URL: http://siolia.se
Postat av: Veronica Jensen

Hej!

Om jag får säga vad jag tycker så är det där ett av mina favoritkök från Ikea. Jag tycker att ni ska ta den rostfria kåpan. Om ni inte ska ha annat svart kan det nog se lustigt ut med en svart kåpa med allt vitt. Tapeter bakom en glasskiva är ju så snyggt. Lycka till! Och jag förväntar mig en inbjudan när ni är färdiga! ;)

2011-01-20 @ 10:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback