Förlossningsbeättelsen

2012-04-03 10:14:31 Renovering
» Kommentarer(3) «


Redan den 17/3 började förvärkan från helvetet men med 30-15 min mellan, den 18/3 blev de intensivare och vid 19 tiden ringde vi in och kollade hur vi skulle göra, mitt vatten hade inte gått men jag hade de verkligen jobbigt och dom ville att jag skulle komma in när de var 10min mellan. Jag somnade 20 min sen han jag duscha 4gånger de var de enda som hjälpte. Jag väckte min sambo vid 3 och då ringde vi in, då var de 15-4 min mellan. Vi har 1timma till BB och när vi kommer in var jag öppen mer än 5, allt gick fort efter de fick epiduralen vid 8.30 ungefär och Elly kom ut 10.06, förlossningen gick jättebra och sambon fick henne i famnen. Eftersom de var tvillingar var rummet fullt med folk och jag hann inte se henne, när min sambo efter en stund kom med henne så kom tårarna den finaste tjejen i världen. Sen försökte dom få igång värkan igen men inget hände, dom försökte även vända henne i magen eftersom hon låg i säte, två stycken stod och slet i magen. Efter 3 timmar var jag tröst lös, jag hade ont och jag skrek efter mamma. Dom började prata om kejsarsnitt, jag ville verkligen inte. Doktorn sa att när dom kom tillbaka från fikarasten 13.45 så skulle dom känna och de skulle ev bli snitt. En barnmorska stannade med mig och höll mig i handen eftersom min sambo tog hand om Elly och efter ren tjurighet så är våran älskade Emma född 13.41.

Elly 3585g och 50cm
Emma 3945g och 53cm
Våra stora tjejer <3


Kommentarer
Postat av: elin nyström

Så himla starkt jobbat :-) shit jag beundrar dig verkligen!

2012-04-03 @ 13:54:12
Postat av: Louise - Tvillingmamma till Lowa och Malte

Oj, det var lång tid emellan dom.. Måste varit jätte jobbigt!! Det är 46min mellan mina och jag tyckte det va skit jobbigt, super stressad & rädd för att det skulle sluta med ett snitt.

I vilken vecka kom dina?:)

2012-04-22 @ 20:01:37
URL: http://louiserautio.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

Dom är född 11dagar innan beräknat förlossningsdatum :)

2012-04-23 @ 20:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback