Mormor

2012-02-16 03:00:06 Allmänt
» Kommentarer(0) «


Önskar mormor vore här, saknar henne. Saknar köksfläktens surr, hon satt alltid på en pall i köket under fläkten och rökte prince. Hon satt alltid uppe fram till små timmarna och om man sov där och vaknade till hörde man fläkten surra en slags trygghet. När jag var mindre så läste hon alltid Peter Pan för mig, tror jag kunde den innan och utan till. Hur trött hon än var tog hon sig alltid tid. Jag var 19 år när hon somnade in på soffan hemma i cancer, den där förbannade jävla cancern som tog min sköra lilla mormor i från mig. Varför slutade hon inte bara röka? Varför var hon så envis och tjurskallig? Många saker har hon lärt mig mormor, arbetsmoral, att de ska vara lika för alla, att alla har lika värde och man ska göra rätt för sig. Snart kommer bebisarna och jag önskar att mormor vore här. Jag har svårt att skriva klart de här trots att de är några år sedan du lämnade oss rullar tårarna, för de är så orättvist allting och mina gravid hormoner gör de inte lättare. Jag hoppas att jag gjort dig stolt mormor och jag kommer berätta om deras gammi för dom små <3. Jag älskar dig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback