Vecka 32

2012-02-01 13:33:32 Graviditeten
» Kommentarer(1) «


Imorgon är de dax för ett nytt ultraljud tror de blir mitt fjärde, Erik jobbar i Kiruna och kommer hem ikväll som jag har längtat, men de är för att han ska kunna vara hemma mera, vilke känns jätte skönt han är borta 3dagar och hemma 4 vilket underlättar för mig eftersom jag börjar ha väldigt svårt att gå nu. Som tur har jag underbara vänner och familj som ställer upp för mig <3. Ni vet vilka ni är otroligt tack till er!

Bebis
Bebisen väger ca 1800 g och är 42 cm lång. ( Vi får se om de stämmer in imorgon)


32 VECKOR
Nu har fingrar och tår naglar. Armar, ben och kropp har börjat bli fylligare och en del bebisar har redan nu huvudet fullt av hår. De flesta tvillingar föds under de kommande veckorna.De flesta tvillingar är redan födda vid 36 veckor. Deras lungor har varit väl utvecklade sedan 34 veckor. De sista veckorna bygger de upp underhudsfett och ökar i vikt. En nyfödd tvilling väger genomsnittligt 2,5 kg.

Kommentarer
Postat av: Carre

Helt fantastiskt, tänk att du snart har två småttingar hemma..! Är så spännande, även på håll! Magen växer fint också ser jag hihi :) puss

2012-02-02 @ 11:16:58
URL: http://carre1985.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback