Tröttaste mamman i världen

2012-05-31 08:26:18 Allmänt
» Kommentarer(1) «


När man väntar barn så ställer man in sig på att inte få sova. Två veckor innan dom kom kunde jag inte sova magen var så stor att jag bara kunde ligga på sida och magen utåt vi har en 160säng så vi rymdes helt enkelt inte. Jag kissade säkert en gång i halvtimmen åtminstone. När du får tvillingar är grejen lite annorlunda alla säger gå och lägg dig när dom sover. Okej javisst ska jag göra de saken är den att dom har inte sovit syncat dom två första månaderna verken dag eller natt, man gick och la sig sen 20 min senare var de nån som tappa nappen och att hitta den där pytte munnen kl 01 är inte de lättaste. De har blivit bättre nu dom sover längre och samtidigt. Inatt var de bakslag däremot dom somnade 21-0130 och sen har dom varvat varandra så den här mamman har varit vaken sen 01.30. Allt känns blä får man säga så? Jag är 25 och ser ut som 40 jag har inte klippt mig sen jag vet inte när och håret måste färgas. Jag har rakat benen en gång på 2 månader så hello långbyxor. Nä nu ska den här gnälliga mamman försöka vila båda barnen slumrar lite


Kommentarer
Postat av: Louise - Tvillingmamma till Lowa och Malte

Visst får man klaga! Det är ingen dans på rosor alltid... Det är tufft vissa dagar och det där med att sova när barnen sover är inte alltid det lättaste då det finns andra saker som behövs göras i hemmet eller varför inte passa på att få i sig lite mat medans dom sover?

Men jag lovar dig att de kommer bli lättare ju äldre dom blir :) Jag tyckte att de första månaderna hemma själv va jättejobbiga ibland.



Nu tycker jag de är mkt lättre, dom är större och kan underhålla sig själv lite mer! Om jag behöver äta kan jag sätta dom i varsin matstol så dom också sitter vid matbordet med mig :) Sen är de lite jobbigt ibland när dom inte sover samtidigt om dagarna, men ibland väldigt skönt också =)



Svar: Hur kommer det sig att du slutade amma så tidigt? Va skönt att båda tar napp, här är det bara Malte som tar och har gjort sedan han va 1 månad typ. Han valde också att inte amma, han bara skrek och skrek och gick inte upp i vikt så det fick bli flaskan för honom!

Svar: Tur att de blir bättre :). Kram
Rebecca

2012-06-01 @ 21:47:32
URL: http://louiserautio.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback